Икона святого Арсения Великого сделана из меди и покрыта серебром и золотом методом гальванопластики. Рамка и основание выполнены из дерева, фон сделан из темно-синего бархата.
День памяти: 21 мая
Преподобный Арсений Великий жил в 4-5 веке. В детстве был воспитан в христианской вере и полюбил Бога всей душой. Арсений Великий известен подвигом безмолвия и жития в уединении в далекой пустыне, всю свою жизнь посвящая молитве Господу и посту.
О, священная главо, земный ангеле, небесный человече, безмолвия рачителю, молчания любителю, преподобне и богоносне отче наш Арсение. Припадаем ти и молимся: помолися ко Господу Богу и Спасу нашему Иисусу Христу, да дарует нам, грешным и недостойным рабом Своим, вся ко спасению душевному благопотребныя дары Своя: веру праву, надежду благу, любовь нелицемерну, благочестие непоколебимое, любомудрие христопоследовательное и вся добродетели, во святем Евангелии Им заповеданныя, да будем подражатели твоего благоугоднаго жития и вкупе с тобою сподобимся спасение вечное получите и Царствие Небесное унаследити. Ей, угодниче Божий! Не презри нас, но помози нам, небесным предстательством твоим, благочестно житие временное скончати, кончину благую, мирную и непостыдную стяжати и блаженства райскаго удостоитися, да прославим человеколюбие и щедроты в Троице славимаго и покланяемаго Бога, Отца и Сына и Святаго Духа, и твое святое заступление, во веки веков. Аминь.
глас 8
Слез твоих теченьми пустыни безплодное возделал еси,/ и иже из глубины воздыханьми во сто трудов уплодоносил еси,/ и был еси светильник вселенней, сияя чудесы, Арсение отче наш,// моли Христа Бога спастися душам нашим.
глас 3
От Рима возсиял еси, якоже солнце великое,/ и к Царскому граду достигл еси, преблаженне,/ словесы твоими просвещая сего и делы,/ всяку неразумия мглу отгоня./ Сего ради тя почитаем,// отцев славо, Арсение преподобне.
Избранный угодниче Божий, пресветлый путыни светильниче, и богомудрый монахов наставниче, преподобне отче наш Арсение! Со ангелы предстояй триипостасному Богу, и стяжавый к нему дерзновение многое, молися выну о спасении нас грешных, и молитвами твоими от всяких бед свобождай зовущих ти:
Радуйся, Арсение великий пустынножителю.
Ангела во плоти и человека небеснаго вемы тя, преподобне отче Арсение. Ты бо чистотою и святостию жития твоего, безплотным силам поревновал еси, и земнородных удивил еси, являя всем дивный образ в себе совершенства духовнаго. Темже восхваляем тя и глаголем:
Радуйся, ветхаго рима святое прозябение: радуйся, родителей благочестивых пречестная отрасль.
Радуйся, от младости на подвиги духовныя предъизбранный: радуйся, от юности единаго Бога всем сердцем возлюбивый.
Радуйся, премудрости земной добре обученный: радуйся, премудростию небесною одаренный.
Радуйся, закон Христов на скрижалехъ сердца твоего начертавый: радуйся, во всех оправданиих господних непорочно ходивый.
Радуйся страхом Божиим огражденный: радуйся, ритор и богослов изрядный бывый.
Радуйся целомудрие души и тела невредимо сохранивый: радуйся, свято и богоугодно на земли поживый.
Радуйся Арсение великий пустынножителю.
Видев сердцеведец Господь, непорочную чистоту души твоея, отче арсение, во диакона святыя римския церкве тя постави, да служиши пречистым и животворящим Христовым тайнам, и, яко достойный сосуд Божией благодати, возносиши молитвы соборныя за вся люди, воспевая пресвятей троице: Аллилуия.
Разума Божественнаго преисполнен был еси, Арсение богомудре, яко не быти равному тебе в премудрости и благочестии во всем царствии римстем. Темже царь Феодосий в наставника сыновом своим аркадию и онорию тя избра, сим подвизая и нас звати тебе:
Радуйся, от запада к востоку пришедый светити людем богомудрием твоим: радуйся, от ветхаго Рима в новый Рим преселивыйся на новыя подвиги духовныя.
Радуйся, царей наставниче и учителю: радуйся владык земных к царствию горнему руководителю.
Радуйся, при дворе царстем подвижничеству о Христе прилежавый: радуйся дни на учение, нощи же на молитву посвящавый.
Радуйся, от царя Феодосия зело любим и почитаем бывый: радуйся отцем царя и сыновей его нареченный.
Радуйся, саном сенаторским почтенный: радуйся во славе царствия земнаго смирения святаго преисполенный.
Радуйся, молитвы усердныя к Богу возсылавый: радуйся, коленопреклонения многия совершавый.
Радуйся, Арсение, великий пустынножителю.
Силою Божиею укреплен, отче преподобне, возжелал еси в безмолвии пустыннем работати Господеви, вину же восприем гнев на тя царевича аркадия, умыслил еси тайно оставити двор царский, и скрытися в пустыни, да невозбранно возможеши воспевати Богу серафимскую песнь: Аллилуия.
Имея желание велие спасти душу твою, отче арсение, молился еси Богу, да укажет тебе путь правый ко спаcению, и услышал еси глас небесный, глаголющь тебе: "Арсение, бегай от человеков, и спасешися!" Темже от двора царскаго тайно изшел еси, в худыя ризы облеченный, и в пустыню скитскую пришел еси, прося отцев пустынных, да сотворят тя иноком. О сем тя славяще зовем:
Радуйся, от Самого Господа тайно наученный подвижничеству духовному: радуйся, гласом небесным наставленный безмолвствовати душеспасительно.
Радуйся, дом царский оставивый, да царствие горнее унаследиши: радуйся, всю славу мира сего презревый, да славу вечную небесную получиши.
Радуйся, един единому Христу в пустыни работати возжелавый: радуйся, святый ангельский образ усердно себе просивый.
Радуйся, от великаго Иоанна Колова во смирении дивно искушенный: радуйся, смирение нелицемерное во искушении том показавый.
Радуйся, пострижение во иночество от рук его святых восприявый: радуйся, от него предъуведенный, яко инок благоискусен будеши.
Радуйся, в безмолвии пустыннем добре подвизавыйся: радуйся, в посте и молитвах неослабно пребывавый.
Радуйся, Арсение, великий пустынножителю.
Бури страстей избежав, отче Арсение, в пристань благодатнаго безстрастия достигл еси, и в пустыне скитстей равноангельно пожил еси, Богом наставляемь к безмолвию совершенному, дивным житием твоим удивлял еси вся отцы пустынныя, и подвизал еси их славити Бога и пети ему: Аллилуия.
Слышав паки глас небесный: «Арсение, бежи от человек и в молчании буди: ибо сие есть корень безгрешия», - в пустыню глубочайшую удалился еси, преподобне, и молчанием уста твоя заключил еси, избегая бесед человечестких, да выну беседуеши с Богом в сердце твоем. Сего ради и мы вопием к тебе:
Радуйся, высото безмолвия, удобовосходимая точию избранными из избранных: радуйся, глубино смирения, удостоенная благоволения Божия.
Радуйся, прозорливче дивный, древним пророком уподобивыйся: радуйся, дара предведения преисполненный.
Радуйся, бегавый от людей, да не разлучишися с Богом: радуйся, молчавый устами, да не престанеши вопия ко Господу в сердце твоем.
Радуйся, истинный Христов угоданиче, вся заповеди Его верно совершивый: радуйся, о Христе вся ближния твоя искренно любивый.
Радуйся, правило иноческаго безмолвнаго жития: радуйся образе совершенства духовнаго.
Радуйся, о нем же удивишася ангели: радуйся, о нем же Бога славят человецы.
Радуйся, Арсение, великий пустынножителю.
Богоприятный источник слез молитвенных, очи твои источаху, преподобне отче, и толико умиления божественнаго преисполнен был еси, яко плакати тебе выну при молитвах твоих. Темже и нас поучаеши примером твоим со слезами молитися Богу, и пети Ему во умилении сердечнем: Аллилуия.
Виден был еси весь огнезрачен, на молитве предстоя, серафимскою любовию ко Господу объятый, и богомыслием высоким от земли к небесным возносимый, отче Арсение. Дивящеся убо сему начатку славы твоея, ублажаем тя благохвалении сими:
Радуйся, пустыни скитския духовное украшение: радуйся, Египта славо и похвало.
Радуйся, державо безмолвия: радуйся, мира Христова обитель.
Радуйся, слез источниче неоскудный: радуйся, молитв благоухающее кадило.
Радуйся, псалмопения органе прекрасный: радуйся, терпения столпе непоколебимый.
Радуйся, праздность душевредную возненавидевый: радуйся, руками твоима кошницы сплетавый.
Радуйся, молитвою непрестанною с Богом выну беседовавый: радуйся, видения небесныя тайно созерцавый.
Радуйся, Арсение, великий пустынножителю.
Проповедник был еси душеспасительный, отче Арсение, всем к тебе приходившим, молчанием твоим поучавый паче риторскаго благословения вся верныя, видевшыя в тебе совершеннаго о Христе подвижника, сильнаго пред Богом и людьми, егоже лице, яко лице ангела Божия, светом небесным сияше. Темже и вопияху прославльшему тя Богу: Аллилуия.
Возсияв великими добродетельми твоими в пустыни скитстей, яко солнце пресветлое, отче Арсение, весь мир озарил еси славою твоих подвигов, и твоего безмолвнаго жития, иже во образ всем безмолником от Бога дадеся, и в правило известное ко спасению. Темже присно тя славяще вопием:
Радуйся, заповедей Христовых верный исполнителю: радуйся примером твоим богомудрию совершенному люди научивый.
Радуйся, ангельское житие на земли показавый: радуйся, святую Христову церковь подвигами твоими благоукрасивый.
Радуйся, возшедый на верх добродетелей христианских: радуйся, нисшедый во глубину смирения святаго.
Радуйся, добрый делателю винограда небеснаго: радуйся сладкия плоды Христу принесый.
Радуйся, разсуждение духовное стяжавый: радуйся, богомыслие молитвенное возлюбивый.
Радуйся пустыннолюбивая горлце, предтече подобящаяся: радуйся, сосуде Господень, Дарами Святаго Духа преисполненный.
Радуйся, Арсение, великий пустынножителю.
Хотя Господь явити отцем пустынным твоего, отче Арсение, безмолвнаго жития совершенство, показа единому от них в видении, како корабль твой в велицем безмолвии не человеки и не ангелы, а Самим Господом управляется: и тако всем ведомо сотворися, яко бегая от человеков с Богом соединился еси, зовый Ему: Аллилуия.
Ново и дивно бысть житие твое, преподобне отче, в молчании и безмолвии крайнем проводимое тобою в пустыни скитстей: дивны бяху и бдения твоя всенощныя, в нихже, воздев горе руце твои на заходе солнца, стоял еси тако моляся, дондеже солнце восхождаше. О сем удивляющеся, вопием ти сице:
Радуйся, преподобне, пустыню безплодную духовно оплодотворивый: радуйся, богоносе, от Египта добродетельми твоими всему миру возсиявый.
Радуйся, отче, отцев красото: радуйся, пустынножителей богомудрая доброто.
Радуйся, нищеты рачителю: радуйся, ангелов собеседниче.
Радуйся, видений божественных тайнозрителю: радуйся яко тебе безвестная и тайная Бог явил есть.
Радуйся, яко тобою мнози ко спасению наставлени быша: радуйся, яко тобою заблуждающиися путь правый обретоша.
Радуйся светилниче, сияющий богомудрия лучами: радуйся, реко многоводная учения божественнаго.
Радуйся, Арсение, великий пустынножителю.
Странническое на земли житие возлюбил еси, отче Арсение, не имый зде пребывающаго града, но грядущаго, Иерусалима небеснаго, выну взыскуяй, преходил еси от места на место в пустыни скита египетскаго, и тако, яко безплотный, нищетно и безмолвно пребывал еси, взывая ко Господу: Аллилуия.
Весь ум свой в Бозе углублен имел еси, Арсение отче наш, и толико богомылию непрестанному прилежал еси, яко многажды забывати тебе о пищи и питии. Научи убо и нас ленивых и нерадивых бодрствовати в молитвах к Богу, да тебе благодарственно зовем:
Радуйся, освященный сосуде Божия благодати: радуйся, сокровище пребогатое добродетелей.
Радуйся, яко час смертный присно поминал еси: радуйся, яко дне суднаго в забвении не положил еси.
Радуйся, яко рыдал еси горце воспоминая мучения вечная: радуйся, яко плакал еси во вся дни живота твоего, да избегнеши геенскаго пламене.
Радуйся, смирением совершенным низложивый вся искушения прегордаго велиара: радуйся, неуязвим пребывавый его разжженными стрелами.
Радуйся, руце твои преподобныя со дерзновением горе воздевавый: радуйся от захода до восхода солнечнаго в молитвах Господеви предстоявый.
Радуйся, преисполненный божественныя любве: радуйся, болий в лике преподобных.
Радуйся, Арсение, великий пустынножителю.
Вся заповеди Христовы верно исполнил еси, преподобне отче, и толико Богу угодил еси, яко дарова великий дар рассуждения духовом и познания помыслов человеческих, учеником же твоим глаголал еси, яко множицею о глаголе, егоже провещал еси, каялся еси, а о молчании никогдаже, сим поучая их избегати празднословия душевреднаго, да возмогут благоприятно пети создателю своему: Аллилуия.
Витий многовещанных превосходил еси даром слова, преподобне, молчанием же твоим паче слова поучал еси вся приходившыя к тебе пользы ради душевныя, наставляя их хранити уста от многословия и осуждения ближних, еже и нас сподоби улучити молитвами твоими, да зовем ти:
Радуйся, земный ангеле и небесный человече: радуйся, верный последователю Христов.
Радуйся, положивый хранение устом твоим: радуйся, молчаливый подражателю совершенств Иисусовых.
Радуйся, молчанием твоим ближних твоих поучавый: радуйся, высотою добродетелей твоих человеки удивлявый.
Радуйся, нищету духовную стяжавый: радуйся, кроткое и незлобивое сердце имевый.
Радуйся, всякое угождение плоти возненавидевый: радуйся пустынное озлобление сладце претерпевый.
Радуйся, гнилую воду яко ароматы обонявый: радуйся, вместо мягкаго одра, рогозину себе постилавый.
Радуйся, Арсение, великий пустынножителю.
Спасения душевное стяжал еси вся дни живота твоего, преподобне отче, и сие благонадежно получил еси, в старости маститей кончиною святою преставился еси ко Господу, прияти от него мзду трудом твоим на небеси, на земли же оставил еси память с похвалами житием твоим благим, еже восхваляя, поем Богу, дивному во святых своих: Аллилуия.
Стена ограждения явился еси верным, отче Арсение, по честнем успении твоем, соблюдаяй их молитвами твоими от всяких искушений и озлоблений диавольских: приял бо еси благодать от Господа помогати земнородным, молитвенно тя призывающим:
Радуйся, победоносче, увенчанный от Христовой десницы: радуйся, украшенный славою невечернею на небеси.
Радуйся, ублажаемый от рода в род на земли: радуйся, радостный совсельyиче ангелов.
Радуйся, блаженный сонаследниче всех святых: радуйся, в лоне Авраамли упокоенный.
Радуйся, со избранными Божиими водворенный: радуйся лицезрения Христова сподобленный.
Радуйся, приявый блага, праведным от века уготованныя: радуйся, получивый гражданство Иерусалима горняго.
Радуйся, вселивыйся, тамо, отнюдуже отбеже всяка болезнь: радуйся, осиянный светом трисолнечнаго Божества.
Радуйся, Арсение, великий пустынножителю.
Пение со ангельскими воинствы приносиши горе Пресвятей Троицы, Арсение богоблаженне, и молишися выну за люди, верно почитающыя святую память твою. Молим тя, преподобне: помолися и за нас грешных ко Господу, славящих днесь имя твое и ублажающих подвиги твоя: да будем и мы подражатели добродетелем твоим, и вкупе с тобою сподобимся пети Триединому Богу: Аллилуия.
Светоподательный светильник добродетелей евангельских был еси при жизни, отче Арсение, таковым являешися и по смерти, наставляя нас к богоугождению истинному душеспасительными изречениями твоими, в книгах святоотеческих записанными, от нихже почерgая назидание духовное, взываем ти:
Радуйся, зерцало чистое сокровеннаго в Бозе жития: радуйся, свеще, горящая пламенем любве ко Господу.
Радуйся, совершенный о Христе подвижниче: радуйся, добрый иноков наставниче.
Радуйся, Евангелия Христова последователю: радуйся, апостольских преданий блюстителю.
Радуйся, богомудрия небеснаго преисполненный: радуйся, богомыслием молитвенным удобренный.
Радуйся, уме, озаренный лучами божественнаго света: радуйся, связавый язык свой молчанием во славу Божию.
Радуйся, в молчании твоем благоглаголивый учитель бывый: радуйся, ученики твоя богоугождению истинному научивый
Радуйся, Арсение, великий пустынножителю.
Благодать Господню испроси нам, преподобне угодyиче Христов, и буди нам руководитель в царствие небесное. Молимтися прилежно: помози нам немощным и грешным, твоим добродетелем подражати, Богу, а не миру благоугождати, да возможем благоприятно пети всех Творцу: Аллилуия.
Поюще святое безмолвное житие твое, отче Арсение, дивимся богомыслию твоему молитвенному, яко выну с Богом пребывал еси умом твоим, ныне же, егда прешел еси от временных подвигов к вечному блаженству, тем паче с Богом неразлучно пребываеши, и Бог в тебе пребывает, егоже умоляти не престай за чтущыя тя и вопиющыя:
Радуйся, крине святости и чистоты: радуйся, древо благоплодное сада Иисусова.
Радуйся, возрасший в удолиях святаго смирения: радуйся, вознесенный даже до горы небесныя.
Радуйся, вышняго Сиона жителю: радуйся славы тройческия созерцателю.
Радуйся, всех святых присный друже: радуйся, грешных с Богом примирителю.
Радуйся, подвижническаго безмолвнаго жития верный указателю: радуйся, о всех чтущых тя усердный ко Господу предстателю.
Радуйся, души наша наставляяй во спасение: радуйся, телеса нашя в подвизех укрепляяй.
Радуйся, Арсение, великий пустынножителю.
О, великий угодниче Божий, преподобне отче наш Арсение! Приими благоутробно сие малое моление наше в похвалу тебе приносимое с верою и любовию, и умоли возлюбленнаго тобою и возлюбившаго тя Господа: да спасет и помилует нас грешных, избавит муки вечныя, и сподобит во царствии небеснем со святыми пети ему: Аллилуия.
Этот Кондак читается трижды, затем читается Икос 1 и Кондак 1
Арсений родился в столице великой империи, в Риме. Произошло это в 354 году. Семья мальчика была обеспеченной и благочестивой, Арсений получил хорошее образование и воспитывался как настоящий христианин. С детства он отличался хорошей памятью и незаурядным умом, поэтому учился с большой охотой. Уже в отрочестве он прекрасно владел греческим языком, хорошо знал латынь и прочитал все самые известные сочинения выдающихся философов и риторов. Но изучение наук он оставил, решив посвятить свою жизнь Господу. Он стал клириком и получил сан диакона в одной из церквей Рима.
Правитель Восточной Римской империи Феодосий (правил государством с 379 по 395 год) был глубоко верующим человеком и хотел найти для сыновей (Гонория и Аркадия) воспитателя, который мог бы стать образцом для подражания. Естественно, что он также должен был обладать недюжинными познаниям в богословии и философии. Диакон Арсений обладал этими качествами и поэтому император доверил ему своих сыновей. Святой выполнял эту обязанность с усердием, но против воли своей – роскошь, светское окружение и высокое положение тяготили его. Стремившийся к уединенной жизни инока Арсений горячо молился Господу, чтобы Он указал ему путь истинный. И Бог помог Арсению: во время молитвы услышал диакон глас божий, и было ему сказано: «Беги от людей и будешь спасён»! Тогда снял Арсений одежды роскошные, надел простое рубище и ночью, тайно, покинул Рим. На корабле он добрался до Александрии, а затем отправился в пустыню, к святым отшельникам.
Арсений стал послушником, а наставником его был святой отец Иоанн Колов. Вскоре молодой отшельник превзошёл в подвижничестве многих старцев. И снова услышал он голос, повелевший ему искать спасения в уединении и тишине, ибо молчание является корнем добродетели. И ушёл Арсений из скита в уединённую келью, и дал обет молчания. В праздничные и воскресные дни посещал он храм, но ни одного слова никто от него не слышал. Подвиг безмолвия совершал он в строгости. Иноки, жившие в скиту, спрашивали у него, зачем он удалился не только от мира, но и от святых отцов. На это Арсений им отвечал, что любит пустынников всем сердцем, но быть одновременно с ними и с Господом не может. На небе ангелов великое множество, но все они имеют одну волю – божественную, и одни мысли – о Его величии. Каждый же человек наделён собственной волей и разумом, мысли у каждого свои и всякое общение между людьми мешает общению с Богом. Поэтому Арсений предпочитал полное уединение. И сказал он братии, что умер он для мира, чтобы заслужить жизнь иную, высшую. И пусть никто не считает его живым, то есть присутствующим в мирской жизни.
Приходил к нему монах странствующий, но не услышал от него даже приветствия. Когда же обратился инок к другому пустыннику, Моисею, то был радушно принят. Моисей предложил ему кров и пищу. И рассудил инок, что Моисей лучше Арсения, ибо не остался он глух к чаяниям своего брата во Христе. А другой инок, узнав про это, обратился к Господу с вопросом: «Боже Всемогущий! Кто более достоин благодати Твоей: тот, кто даёт людям во славу Твою или тот, кто бежит от людей ради Тебя?». Иноку этому было видение: два корабля плыли по великой реке. На первом находился святой Моисей и правили им Ангелы, и пели славу Господу, и мёдом угощали пустынника. А второй корабль плыл в полной тишине. И был на нём Арсений и сам Господь вёл корабль по волнам. Рассказал инок о своём видении великим подвижникам, которые много лет прожили в пустыне. И отцы-пустынники единодушно решили, что подвиг Арсения более угоден Богу, так как был Иисус на его корабле.
Святой Арсений совсем отделился от мира, в полном молчании и строгом посте проходили дни его. В душе своей он молился беспрестанно. И любовь его к Иисусу была так велика, что жар великий охватывал его и, казалось, что свет исходит от этого внутреннего огня. Иногда преподобный отшельник уходил на несколько дней в места, куда вообще никогда не приходили люди, сохраняя тем самым душу свою в покое.
Лишь иногда открывались уста его, чтобы донести до учеников слово Господа. Тогда говорил Арсений о том, что на свете много людей, стремящихся к чистоте телесной. Они усмиряют плоть свою многими трудами, бдением, строгим постом и молитвами. Тех же, кто заботится о душе своей ревностно, гораздо меньше. Не берегут люди души своей от грехов гнева, уныния, гордости, славолюбия, зависти. Поэтому многие телом чисты, а душа их – смердящий сосуд, гроб с гнилыми останками. Он хоть снаружи и красив, но внутри зловонен и ужасен. И узрят Господа те, кто сумеет и душу свою спасти от скверны и гниения.
Себе же самому святой говорил: «Пришёл ты в мир этот не для праздности и отдыха, а для подвига. Трудись же беспрестанно и лени не поддавайся». Ещё такие он произносил слова: «Часто я раскаивался в своих словах, но никогда не сожалел о молчании».
Великий молчальник и отшельник 50 лет совершал подвижнический подвиг, питаясь словом Божьим и духом Святым, забыв обо всех мирских делах. Сорок лет жил он в пустыне, в скиту. Ещё десять лет провёл он в местечке под названием Трогин, неподалёку от Вавилона. Три года домом святого была келья в Канопе, около Александрии. Некоторое время Арсений жил в таких пустынных местах, что никто не видел его. Возвратившись из пустынных странствий в Трогин, оставался он там в течение последних двух лет своей жизни. Всего лет его жизни было 95 и умер он в конце 449 или в начале 450 года. За то, что явил он миру невиданный подвиг служения, современники назвали Арсения Великим.
Всего храмов, посвященных Святому Арсению Великому, около 4 (с учетом пределов, посвященных ему).
Серафимович, Россия
Усть-Медведицкий Спасо-Преображенский монастырь. Собор Казанской иконы Божией Матери с приделом святого Арсения Великого
Адрес: Волгоградская область, г. Серафимович
Крапе, Латвия
Церковь Арсения Великого
Адрес: Латвия, Огрский район, Крапская волость, Крапе
К Преподобному Арсению Великому обращаются в любых нуждах и невзгодах, с просьбой об укреплении веры и любви к Господу. Арсений великий будет святым покровителем и заступником всех мужчин, названных в честь его - Аресением.
Икону можно подарить:
- мужчинам, кто был назван в честь преподобного, Арсениями, - в их день рождение или именины.