Икона святого равноапостольного князя Владимира 29 х 40,5 см
Наведите для увеличения
Икона святого равноапостольного князя Владимира 29 х 40,5 см Икона святого равноапостольного князя Владимира 29 х 40,5 см Икона святого равноапостольного князя Владимира 29 х 40,5 см

Икона святого равноапостольного князя Владимира 29 х 40,5 см

Артикул. РКВ-02 В наличии
Количество:   
33000 руб.
Вид иконы: Именные иконы
Формат: 29х40,5см
Материал: медь, холодная эмаль, золочение, серебрение
Бесплатная доставка по России

Образ святого равноапостольного князя Владимира выполнен из медной основы и покрыт серебром и золотом методом гальванопластики. Фон - темно-синий бархат.

День памяти: 28 июля по новому стилю

Святой Равноапостольный Великий Князь Владимир – Креститель Руси, который в 988 году принял решение о крещении Руси. Святой князь Владимир почитается церковью в лике равноапостольных. Подвиг его как крестителя Руси равен подвигу апостолов, показавших язычникам силу христианской веры и преобразившим жизнь уверовавших во Спасителя.

Информация об иконе Икона святого равноапостольного князя Владимира 29 х 40,5 см

Молитвы святому равноапостольному князю Владимиру

МОЛИТВА ПЕРВАЯ

О великий и преславный угодниче Божий, богоизбранный и богопрославленный, равноапостольный княже Владимире, святое и великодейственное орудие всеблагаго Промысла о спасении народа российскаго! Ты отринул еси зловерие и нечестие языческое, уверовал еси во Единаго Истиннаго Триипостаснаго Бога и, восприяв святое крещение, просветил еси светом Божественной веры и благочестия страну Российскую. Славяще убо благодаряще Премилосердаго Творца и Спасителя нашего, славим и благодарим тя, великий пастырю и отче наш, яко тобою познахом спасительную веру Христову и крестихомся во имя Пресвятыя и Пребожественныя Троицы, тою же верою избавихомся от праведнаго осуждения Божия, вечнаго рабства диаволя и адова мучительства, тою верою восприяхом благодать всыновления Богу и надежду наследования небеснаго блаженства. Ты еси первейший наш вождь к Начальнику и Совершителю нашего вечного спасения, Господу Иисусу Христу, ты еси ближайший предстатель пред Престолом Царя царствующих и теплый молитвенник и ходатай о стране нашей и о всех людех, ты еси первейший виновник благословений и милостей Божиих, почивающих на нас. И что еще речем? Не может язык наш изобразити величие и высоту благодеяний твоих, излиянный на нас недостойных. Но, о неразумия и ослепления нашего! Приемше толикая благодеяния, ни во что же вменихом я и отщетихомя спасительных плодов твоих. Омывшеся бо от греха в купели крещения и облекшеся в одежду чистоты и невинности, осквернихом сию благодатную одежду студеными деянии и помышлении нашими. Отрекшеся сатаны и ангелов его, паки порабощаемся ему, служаще идолом страстей наших, миру, плоти и злым обычаем века. Сочетавшеся Христу, выну оскорбляем Его беззаконии нашими, многообразными язвами гордости, зависти, злобы, злословия, невоздержания и презорства ко Святей Церкви. Прилепи­хомся всецело к суетным благом, аки мняще во веки пребывати на земли, не помышляем о небе, о душе, о смерти, о суде, о нескончаемей вечности. Сего ради воздвизаем на ся праведный гнев и осуждение Божие, купно же оскорбляем и преогорчеваем твою отчую любовь и попечение о нас, ты бо просветил еси нас святым крещением, во еже способствовати нам к получению небеснаго блаженства и земнаго благоденствия, мы же неразумнии злым произволением нашим сами себе подвергаем адовым мукам и временным бедствием! Но, о всеблагий отче и просветителю наш, милостив буди к нашим немощем, долготерпелив ко грехом и неправдам нашим, умоли Премилосердаго Царя Небеснаго, да не прогневается на ны зело и не погубит нас со беззаконьми нашими, но да помилует и спасет нас, имиже весть судьбами. Да всадит в сердца наша спасительный страх Свой, да просветит Своею благодатию ум наш, во еже узрети нам бездну погибели, в нюже стремимся, оставити стези нечестия и заблуждений, обратитися же на путь спасения и истины, неуклонно исполняти заповеди Божии и уставы Святыя Церкве. Моли, благосерде, Чело­веколюбца Бога, да явит нам великую милость Свою, да избавит нас от нашествия иноплеменников, от внутренних нестроений, мятежей и раздоров, от глада, смертоносных болезней, и от всякаго зла, да подаст нам благорастворение воздуха и плодоносие земли, да сохранит в судящих и начальствующих правду и милость, да даст духовным пастырем непорочность жития и ревность о спасении пасомых, всем же людем усердие в исполнении своих обязанностей, взаимную любовь и единомыслие, стремление ко благу отечества и Святыя Церкве. Да распространит свет спасительныя веры в стране нашей, во всех концех ея, да обратит к правоверию неверующих, да упразднит вся ереси и расколы, да, тако поживше в мире на земли, сподобимся с тобою вечнаго блаженства, хваляще и превозносяще Бога во веки веков. Аминь.

МОЛИТВА ВТОРАЯ

Како похвалим тебе, в земных владыках премужественный, Владимире? Како ти благодарение воздадим, яко тобою познахом Господа и лести идольския избыхом, яко твоим повелением по всей земли Христос славится? Како веровал еси? Како взыскал еси Христа? Повеждь нам, рабом твоим, откуду ти припазну воня Святаго Духа? Не видел еси апостола, пришедша в землю твою, не видел бесы изгоняюща именем Христовым, болящих исцеляюща, мертвых воскрешающа. Дивное чудо! Инии царие и властителие, видяще вся сия, бывающа от святых муж, не вероваша, но паче на страсти и муки предаша их, ты же, о блаженне, не видя и не слыша всех сих, притекл еси ко Христу, разумев, яко Един есть Творец невидимым и видимым, небесным и земным, и яко посла в мир, нашего ради спасения, Возлюбленнаго Своего Сына. И сия помыслив, вшел еси во святую купель. И ныне, притекше тысящи летом от крещения Руси, призри на землю твою, виждь чада твоя, виждь люди твоя, како живут, яко храними суть Господем, яко благоверие хранят по преданию твоему, како славят Христа, како покланяются имени Его. Виждь и грады, величеством сияющия, виждь церкви цветущия, виждь христианство растущее, виждь и град твой Киев, толикими угодники Божиими, во нетлении почивающими, блистающийся и фимиамом облагоухасем, и хвалами и Божественными пении святыми оглашаем. И сия вся видев, возрадуйся и возвеселися и похвалами Благаго Бога всем сим Строителя. Видя яко твое верное сеяние твоим ходайством не изсушено бысть зноем неверия, но дождем Божия поспешения расположено бысть многоплодие, радуйся духом, во владыках апостоле, не мертвая телеса воскресивый, но душею ны, мертвыя, воскресив! Радуйся, утешителю наш и наставниче благоверия! Ты бе, о честная главо, нагим одеяние, алчным кормитель, жаждущим утроб охлаждение, вдовицам по­мощник, странным покоище, обидимым заступник, убогим обогащение. Сим благим делом на небесех возмездие приемля и зрения сладкаго лица Божия насыщайся, не престай моляся о земли твоей и о чадех, в нихже благоверно владычествова, до славится в земли нашей выну правоверие и да не оставит нас Господь, аще и еще блуждаем, толиким веком протекшим, аще и еще согрешаем Господу и Владыце нашему, аки новокупленнии раби, во всем неугодяще господину своему. К тебе руки наша воздеваем и молим тя: помолися Владыце всех, да продлит, донележе стоит мир, милость Свою на отечествии нашем и людех Своих, ратныя прогоняя, мир утверждая, глад угобзая, грады разселяя, Церковь Свою возращая, достояние Свое соблюдая, мужи, и жены, и младенцы спасая, да милостию Его носими, в единении веры вкупе весело и радостно славим Господа нашего Иисуса Христа со Отцем и со Пресвятым Духом, Троицу Нераздельную Едино­бо­жественну, царствующу на небесех и на земли, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

МОЛИТВА ТРЕТЬЯ

Моли Бога о мне, святый угодниче Божий (имя), яко аз усердно к тебе прибегаю, скорому помощнику и молитвеннику о душе моей.

Тропарь равноапостольного великого князя Владимира

глас 4

Уподобился еси купцу, ищущему добраго бисера,/ славнодержавный Владимире,/ на высоте стола седя матере градов,/ богоспасаемаго Киева:/ испытуя же и посылая к Царскому граду/ уведети православную веру,/ обрел еси безценный бисер - Христа,/ избравшаго тя, яко втораго Павла,/ и оттрясшаго слепоту во святей купели,/ душевную вкупе и телесную./ Темже празднуем твое успение,/ людие твои суще,// моли спастися державы твоея Российския начальником и множеству владомых.

 

Тропарь равноапостольного великого князя Владимира

глас 1

Яко начальнику Крещения/ и кореню веры Божественныя,/ идолов разрушителю,/ блаженне княже Василие равноапостольне, вопием ти:/ слава вразумльшему тя Христу Богу,/ слава освятившему тя Крещением Своим,/ слава просветившему тобою всю страну Русскую.

Ин тропарь равноапостольного великого князя Владимира

глас 8

Правоверия наставниче/ и всея Руси просветителю,/ благочестивый великий княже Владимире,/ святым Крещением всех просветил еси/ и церкви многи славны украсил еси,/ о премудре Василие,/ Христа Бога моли спастися душам нашим.

Кондак равноапостольного великого князя Владимира

глас 8

Подобствовав великому апостолу Павлу, в сединах, всеславне Владимире,/ вся яко младенческая мудрования, яже о идолех тщания, оставль,/ яко муж совершенный, украсился еси Божественнаго Крещения багряницею,/ и ныне, Спасу Христу в веселии предстоя,// моли спастися державы Российския начальником и множеству владомых.

 

Ин кондак равноапостольного великого князя Владимира

глас 8

Изрядному воеводе и правоверному,/ благодарственная восписует ти вся Русь, Василие, имущи тя начальника и заступника,/ яко избавил еси нас от всякия скверны и лести, темже ти вопием:/ радуйся, великий княже Владимире преблаженне.

Ин кондак равноапостольного великого князя Владимира

глас 4

Отеческу прелесть, идолы, яко суетни, отверг,/ Христа, всех истиннаго Бога, Царя и Благодателя, познал еси./ Темже и люди, изрядны Тому, святым Крещением просветил еси,/ преславне Владимире./ Сего ради почитаем тя,/ яко Троице служителя,/ Христа моли даровати нам велию милость.

Величание

Величаем тя,/ святый равноапостольный княже Владимире,/ и чтим святую память твою,/ идолы поправшаго// и всю Российскую землю святым Крещением просветившаго.

 

АКАФИСТ РАВНОАПОСТОЛЬНОГО ВЕЛИКОГО КНЯЗЯ ВЛАДИМИРА

Кондак 1

Избранного светильника, тьму идолослужения в державе Русской разгнавшаго и светом Божественныя веры ю просветившаго, восхваляем тя, святый равноапостольный княже Владимире: ты же яко выну со дерзновением предстояй Царю царствующих, не престай моляся о достоянии твоем и твоими молитвами сохраняй нас от всяких бед и зол, да со умилением благодарственно зовем ти:

Радуйся, Владимире, державы Русския просветителю.

Икос 1

Ангелом и человеком Творец, времена и лета во Своей власти положивый и судьбы государств и народов устрояяй, егда благоизволи призвати род русский от тьмы идолослужения ко свету истины и правды вечныя, постави тя, благоверный княже, благовестителя и совершителя сея всеблагия воли Своея. Темже, благодаряще Творца и Спаса нашего, славословим тя, яко великаго избранника Божия нашего ради спасения, с веселием зовуще:

Радуйся, равноапостоле, ко просвещению народа русскаго Премудрым Промыслом предъизбранный; радуйся, от первозваннаго апостола на горах Киевских прореченный.

Радуйся, преславный сосуде Божественныя благодати, державе твоей дарованный; радуйся, пречудный кореню, из негоже на земли нашей произрасте велие древо правоверия.

Радуйся, яко тобою Имя Господне во всех пределех страны твоей прославляется; радуйся, яко и твое преславное имя от всех родов русских с любовию воспевается.

Радуйся, Владимире, державы Русския просветителю.

Кондак 2

Видя суету бездушных идолов и прелесть диавола еюже уловляет темныя люди в сети беззакония, купно же слыша святых первомученик русских за Христа Феодора и юнаго Иоанна, глаголющих безбожным мучителем: “Бози ваши не суть бози, но древо, еже днесь пребывает — утро сгнило есть. Един же есть Бог Истинный, Иже сотвори Небо и землю”; тогда возгорелся еси сердцем, во еже взыскати и уведети Сего Единаго Истиннаго Бога, Емуже покланяется всяко колено Небесных, земных и преисподних, немолчно поспевая: Аллилуия.

Икос 2

Разум всевышний приосени тя, егда предсташа ти проповедницы разновернии и потщался еси, да не уловлен будеши в сети лжеучения, но да обрящеши веру истинную и спасительную. Темже ублажаем тя:

Радуйся, премудрый просветителю народа русскаго; радуйся, разум богопросвещенный стяжавый.

Радуйся, яко ухищрения и суесловия лжеучителей посрамил еси; радуйся, яко глаголы Жизни Вечныя в словесех Мудреца Истиннаго мудре уразумел еси.

Радуйся, лучу Божественнаго света посреде тьмы лжеверия; радуйся, стено нерушимая посреде бури страстей языческих.

Радуйся, Владимире, державы Русския прocветитeлю.

Кондак 3

Силою свыше умудрен, послал еси мужи избранныя во страны иныя, да видят и испытают, како инии народи служат Богу и како веру свою от дел своих показуют; тии же вся добре испытавше, достигоша Царьграда, идеже видяще благолепное совершение Божественнаго священнодействия, мнеша себе не на земли, но на Небеси стояти, и со умилением сердца воздаша хвалу Господеви, зовуще: Аллилуия.

Икос 3

Имуще в сердцах своих твердое уверение, яко вера греко-восточная воистинну есть православная и яко священнодействия ея паче всех иных велелепна, послании тобою мужие, возвратившеся во Отечествие свое исповедаша сия пред лицем твоим и пред старейшины твоими, рекоша же: “Никтоже вкусив сладкаго, восхощет горькаго, тако и мы не можем паки остати зде и служити кумиром”. Яковое извещение прием, возгорелся еси ревностию по вере истинней. Сего ради величаем тя:

Радуйся, гласу Божественныя благодати прилежно внимавый; радуйся, водительству Святаго Духа ycеpдно последствовавый.

Радуйся, яко советники твоя умудрил еси; радуйся, вся люди твоя советы твоими ко истинней вере привел еси.

Радуйся, яко со тщанием поискал еси добраго бисера Христа; радуйся, пчело трудолюбивая, мудре взыскавшая цветы, в них же сладкий мед истины и спасения.

Радуйся, Владимире, державы Русския просветителю.

Кондак 4

Бурею сумнений и недоумений не поколебался еси повнегда уведети тебе веру истинную, православную, но абие восхотел еси прияти Святое Крещение со всею державою твоею, да купно с нею, яко отец со чады своими, достойно воспоеши Богу: Аллилуия.

Икос 4

Слышавше боляре и старейшины яже о вере истинней, помянуша праматерь твою святую княгиню Ольгу, яже прият Святое Крещение в Цареграде, и рекоша: аще не бы блага бысть вера сия, не бы прияла ю сия мудрейшая в женах. Темже и мы, присно поминающе премудрую Ольгу, благодарственно зовем ти:

Радуйся, яко соблюл еси Божественное семя, еже всея в сердце твое блаженная праматерь твоя; радуйся, яко святым заветам тоя последовал еси.

Радуйся, яко провидел еси в ней зарю спасения народа твоего; радуйся, солнце возшедшее по заре той.

Радуйся, свете, старейшины твоя просветивый; радуйся, вся люди твоя ко Христу приведый.

Радуйся, Владимире, державы Русския просветителю.

Кондак 5

Боготканную одежду Святаго Крещения восхотев получити, помыслил еси, откуду и како имети имаши толик сонм пастырей и учителей, да просветят вся люди твоя с тобою, и како пояти себе жену, в вере святей испытанну, дому твоему благую строительницу, чадом твоим матерь во Христе, советницу же всем во благочестии, и о сем всем поревновав, дух твой приведе тя ко стране Гречестей, идеже вернии от лет древних благочестно воспевают Богу: Аллилуия.

Икос 5

Видевше царие гречестии всю страну твою во тьме идолослужения коснящу, небрегоша тя, яко кумиром служаща, обаче побеждени бывше от тебе и уведевше крепкое изволение твое прияти Святое Крещение и вся люди твоя ко Христу привести, исполнишася радости и вдаша ти сестру свою Анну на брак, пастыри же и учители народу твоему. Темже и мы, присно радующеся святому сему союзу твоему, воспеваем тя:

Радуйся, яко посетил есть тя Восток свыше; радуйся, яко звезда Всевышняго приведе тя к Востоку, идеже Премудрость созда себе дом и утверди столпов седмь, седмь Соборов Вселенских, иже утвердиша веру Христову по вселенней.

Радуйся, яко сия есть вера апостольская, сия вера вселенную всю утверди; радуйся, яко от чистаго источника чистое учение Христово приял еси.

Радуйся дому твоего и чад твоих добрый рачителю, радуйся, всего народа твоего премудрый наставниче.

Радуйся, Владимире, державы Русския просветителю.

Кондак 6

Пастырие и учители, ихже приял еси, прехвальне княже, от царей греческих, яко да напаяют всю страну Русскую ученьми Божественными, со тщанием течаху на делание свое, благодарственно поюще призвавшему народ твой ко спасению Господу Богу: Аллилуия.

Икос 6

Возсия пречудне чувственный свет в помраченною недугом слепоты очию твоею, в душе твоей свету благодати возсиявшу, егда, просветився Божественным Крещением, изшел еси от святыя купели, еже ощутив, радостно воскликнул еси: “ныне познах Бога Истиннаго”. Темже ублажаем тя:

Радуйся, светильниче, огнем Божественныя благодати во тьме язычества возжженный; радуйся, благовестителю света Христова, омраченная очеса и сердца народа твоего отверзаяй.

Радуйся, яко умною очию твоею провидел еси Божие смотрение о державе твоей; радуйся, яко до конца потщался еси, да и вси людие твои просветятся в нем.

Радуйся, богосветлая главо князей Русских; радуйся, славнейшее украшение и похвало Церкве Христовы.

Радуйся, Владимире, державы Русския просветителю.

Кондак 7

Хотя просветити Божественным Крещением народ русский, первее повелел еси креститися сыновом и вельможам твоим, да вси людие, последующе стопам их, со благим произволением приступят ко Святому Крещению, благочестно зовуще Богу: Аллилуия.

Икос 7

Ново творение во Христе яви тя, по Святем Крещении, образ жития твоего: ревнитель бо первее быв идолослужения, последи выну по вере Христовой ревновал еси: возлюбил же еси кротость и милосердие, воздержание и целомудрие и все житие по заповедем Господним. Чудящеся убо благому пременению сему, благочестно зовем ти:

Радуйся, яко росою Святаго Духа пламень страстей в себе угасил еси; радуйся, яко огнем Божественныя благодати вся помышления и вся чувствия твоя согрел еси.

Радуйся, селения Господня, церкви святыя, паче всех селений земных, возлюбивый; радуйся, Божественныя службы и Христова учения паче всех деяний и учений взыскавый.

Радуйся, образ новаго жития всем людем твоим в себе показавый; радуйся, сирых и убогих благий кормителю и попечителю.

Радуйся, Владимире, державы Русския просветителю.

Кондак 8

Странное бе, купно же и радостотворное видение, егда тмочисленный сонм мужей и жен, юнош и дев, таже незлобивых младенец с радостию течаху к реце Днепру, якоже ко Иордану, идеже крещахуся во Имя Отца и Сына и Святаго Духа, иереом на брезе возносящим тайнодейственныя молитвы и воспевающим Господу песнь: Аллилуия.

Икос 8

Весь был еси объят неизреченною радостию, достоблаженне княже, зря крещаемыя люди твоя, и во умилении сердца, воздав хвалу Спасителю Богу, усердно молил еси Его, да призрит на новопросвещенныя люди Своя, да утвердит их в вере и благочестии и да прославит Имя Свое в странах русских. Воспоминающе убо преславное и прерадостное сих сбытие, приносим ти благодарственныя и похвальныя песни сия:

Радуйся, виновниче спасения безчисленных душ в земли Русской; радуйся, неоскудеваемый источниче благословений и милостей Божиих к народу твоему.

Радуйся, благий вертоградарю, сад Божественныя веры в царстве твоем насадивый; радуйся, поточе сладости, напоивый водою благочестия люди русския.

Радуйся, яко Божественную веру прославил еси, прелесть же идольскую посрамил еси; радуйся, яко Царь царей дарова тебе мудрость Соломонову, кротость Давидову, ревность Илиину, правоверие апостольское.

Радуйся, Владимире, державы Русския просветителю.

Кондак 9

Все естество Ангелов, хранителей рода человеческаго, прослави тя, благоверный княже, егда повелел еси отцем и матерем вдаяти дети своя в учение книжное, да разумеют, яже веруют, и да познают, како житие свое добре по вере провождати. Темже и ныне призри на учащияся Божественным писанием, и на отцев и матерей их, пастырей же и учителей, споспешествующих им во учении, благослови, укрепи и настави я во трудех их, да возрастают в вере истинней и в добром житии, поюще Богу: Аллилуия.

Икос 9

Вития многовещанныя не могут достойно изобразити величие благодеяний, дарованных тобою, княже, земли твоей: водворив бо в ней Божественную веру, избавил еси ю от мрака языческаго и вечныя погибели, открыл еси ей путь ко истинному просвещению, ко спасению и земному благоденствию. Сего ради со благодарением благочестно зовем ти:

Радуйся, могущества и славы державы Русския основателю; радуйся, истиннаго просвещения и благочестия в ней насадителю.

Радуйся, в народе твоем языческих суеверий и злых обычаев искоренителю; радуйся, идольских требищ и кумиров потребителю.

Радуйся, святых храмов создателю; радуйся, равноапостольному царю Константину равночестный подобниче.

Радуйся, Владимире, державы Русския просветителю.

Кондак 10

Спасти хотя от вечныя погибели царство твое, в бездне идолослужения гибнувшее, подъял еси велия труды и попечения, обходя грады и веси земли твоея и посылая повсюду пастыри духовныя, во еже Божественною верою Святым Крещением люди твоя просветити, и научити их Единому Истинному Богу пети: Аллилуия.

Икос 10

Стена твердая был еси земли твоей во вся дни живота твоего противу врагов тоя и виновник благоденствия и славы ея; буди и ныне защитник необоримый от враг видимых и невидимых и помощник в нуждех и скорбех нам, с любовию вопиющим тебе:

Радуйся, благопопечительнейший пастырю народа русскаго; радуйся, благострадательнейший отче сирых и страждущих.

Радуйся, готовый споспешниче ищущих вечнаго спасения и истиннаго просвещения; радуйся, слава и радование державы Русския.

Радуйся, присный помощниче в многотруднем деле народоуправлепия; радуйся, мощный споборниче в брани воинства русскаго.

Радуйся, Владимире, державы Русския просветителю.

Кондак 11

Пение умиленное приими от нас, угодниче Божий, сокруши твоими молитвами вся враги наша, насади православную веру среди язык страны русския, неведущих истиннаго Бога, искорени в ней вся ереси и расколы, да сынове русские едиными усты и единым сердцем славят Бога, поюще Ему: Аллилуия.

Икос 11

Светозарное светило, просвещающее сиянием своим страну русскую, ты еси достохвальне княже Владимире, разгоняя мрак идолослужения и показуя путь к истинному просвещению и небесному блаженству. Сего ради, прославляюще тя глаголем:

Радуйся, звездо, просвещенная от незаходимаго Солнца Правды; радуйся, путеводителю, правую стезю к вечному спасению нам открывый.

Радуйся, мощный споспешниче и укрепление проповедников православныя веры; радуйся, присный покровителю благих наставников юношества и всех благотрудящихся на пользу общую.

Радуйся, скорый помощниче всех, к помощи твоей прибегающих; радуйся, яко всем усердно тя чтущим, благотворныя советы подаеши.

Радуйся, Владимире, державы Русския просветителю.

Кондак 12

Благодать Пресвятаго Духа испроси нам, преблагий пастырю наш, от Всещедраго Бога и Спаса нашего, вразумляющую и укрепляющую нас в деле спасения, да не безплодна будет в нас насажденная тобою святая вера, но да уклоняющеся от путей нечестия и заблуждений, ходим во свете заповедей Божиих и достигнем вечнаго блаженства, воспевающе Богу: Аллилуия.

Икос 12

Поюще твоя премногая и преславная благодеяния, явленная державе нашей в просвещении тоя светом Божественныя веры, купно же велия твоя труды и подвиги, во благоустроение ея подъятыя, усердно благодарим и восхваляем тя, с любовию зовуще:

Радуйся, богоизбранне и богопрославленне самодержче земли Русския; радуйся, несокрушимое ограждение ея, покрове и защищение.

Радуйся, райское древо, произрастившее две пречудныя отрасли, святых страстотерпцев Бориса и Глеба, радуйся, первостоятелю святых Русския Церкве.

Радуйся, апостолов сопрестольниче и сликовствователю; радуйся, яко на землю Русскую выну призираеши благ временных и вечных ей у Бога ходатайствуеши.

Радуйся, Владимире, державы Русския просветителю.

Кондак 13

О прехвальный и предивный равноапостоле, великий княже Владимире, приими милостивно от нас благодарение сие о всех, яже тобою воздаде Господь нам, отцем и праотцем нашим и всей державе Русской, начен от дне Крещения даже до сего часа, и моли Всеблагаго Бога пробавити милость Свою на ны и на роды родов наших, утвердити ны в правоверии и благочестии, хранити же от всех бед и зол, да сподобимся с тобою, якоже чада со отцем, во веки воспевати Богу: Аллилуия.

Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1

Житие святого равноапостольного князя Владимира

Святой князь Владимир почитается церковью в лике равноапостольных. Подвиг его как крестителя Руси равен подвигу апостолов, показавших язычникам силу христианской веры и преобразившим жизнь уверовавших во Спасителя. Хотя христианство в Киевской Руси существовало наряду с поклонением идолам и до 10 в., но только при Владимире Крестителе оно стало официальной государственной религией. Истоки письменности, культуры восточных славян, гуманных принципов семейных и общественных отношений на Руси следует искать в православной христианской вере.

Наиболее полное описание жития Владимира Святого содержится в «Повести временных лет» (нач. 12 в.), созданной на основе ранних житий и других летописных заметок. Киевский князь Владимир Святославович родился около 960 г. Матерью его была Малуша, ключница бабушки — княгини Ольги. По некоторым источникам, она приходилась дочерью древлянскому князю Малку, казнённому Ольгой в отместку за убийство Игоря. В детском возрасте ко Владимиру приставили воспитателем воина Добрыню, брата Малуши. Перед тем, как выступить в поход на Балканы в 970 г., киевский князь Святослав Игоревич разделил земли Руси между тремя сыновьями. Ярополка посадил в Киеве, Олега — в Овруче, Владимира — в Новгороде.

В 972 г. князь погиб, и братья стали самостоятельно править в уделах. Вскоре между Ярополком и Олегом началась вражда. Киевский князь убил брата и захватил его древлянские владения. Узнав о кровавых событиях, Владимир покинул Новгород и спасся «за морем» у варягов. В 978 г. он с наёмным варяжским войском отвоевал у Ярополковых посадников Новгород, покорил Полоцк, бывший самостоятельным княжеством и не подчинявшийся в то время Киеву, взял в жёны княжну Рогнеду (дочь полоцкого князя) и отправился в киевские земли. Киев был завоёван, а Ярополк убит. Жену Ярополка Владимир забрал в наложницы.

Так началось княжение будущего святого равноапостольного Владимира в Киевской Руси. Расширяя границы государства, он присоединил к русским землям Галицию, владения болгар на Каме, покорил радимичей и вятичей, успешно воевал с печенегами.

Дальнейшее укрепление Руси князь планировал осуществить с помощью религии. Недалеко от княжеского двора на Старокиевской горе, как описывает «Повесть временных лет», поставили языческих идолов, которым приносили и человеческие жертвы. Однажды после удачного похода Владимир решил отблагодарить языческих богов. В качестве жертвы выбрали юношу Ивана, сына варяга-христианина Феодора. Отец отказался подчиниться воле князя. Тогда толпа язычников разрушила жилище Феодора, а сам он вместе с Иваном погиб под руинами. Это событие надолго запечатлелось в памяти Владимира и впоследствии сыграло свою роль в выборе им вероисповедования.

Со временем князь понял, что в исторически сложившихся условиях язычество не та религия, которая объединит народ и сделает государство сильнее. Летописное предание повествует об «испытании вер», которое предпринял Владимир, обдумывая решение об избрании для Руси вероисповедания. Он принял послов от волжских болгар (или мусульман), латинян (католиков), хозарских иудеев и от Константинопольского патриарха Николая Хрисоверга. Великого князя заинтересовал лишь рассказ греческого философа о старозаветных событиях и Евангелии. Грек показал правителю Киевской Руси икону Страшного суда, которая впечатлила князя. Чтобы лучше оценить преимущества религий, после совета с боярами Владимир решает послать во все концы мира послов. Вернувшись после исполнения воли князя в Киев, в качестве наилучшей для Руси веры посланцы советовали греческую, к тому же и мудрая княгиня Ольга в своё время выбрала её.

Далее летопись говорит о завоевании Владимиром Херсонеса (Корсуня), принадлежавшего Византии. Захваченный город князь обещает отдать взамен за возможность взять в жёны царевну Анну, сестру византийских императоров Константина и Василия. Те дают согласие, боясь захвата русичами Константинополя, но требуют крещения Владимира. Князь ответил согласием. Анна прибыла в Херсонес вместе со священниками. В это время Владимир вдруг потерял зрение, но при крещении случилось чудо: князь прозрел. Вступив в брак с Анной, он возвратился в Киев. Херсонес вернул Константинополю, прежде построив в городе храм Иоанна Крестителя. Среди историков существует также точка зрения, что князь крестился на Руси, а «Корсуньская легенда» — лишь фольклорная версия.

Прибыв в Киев, великий князь (в крещении Василий) крестил семью, двор, многих бояр. А в назначенный им день 1 августа 988 г. с помощью первого митрополита Киевского Михаила и священнослужителей массово крестил на Днепре (по другим источникам в устье реки Почайны, притока Днепра) киевлян. Христианизация государства проходила несколько десятков лет. Раньше всего — в княжеских городах и Поднепровье, и в 11 в. — на северо-востоке Руси.

Принятие православия сопровождалось разрушением языческих капищ и строительством деревянных храмов. На месте почитания Перуна соорудили храм святого Василия. Там, где приняли мученическую смерть за веру варяги Феодор и Иван, византийские мастера построили каменную церковь Пресвятой Богородицы, позже названной Десятинной в связи с введением Владимиром десятины —10-ой доли всех доходов, которые отдавал князь и каждый на Руси для содержание церкви. В стенах этого храма были написаны Житие княгини Ольги, сказания о мучениках Феодоре и Иване, о крещении Владимира после взятия Корсуня, первоначальный вариант Жития Бориса и Глеба. Считается, что здесь возникло русское летописание.

Для подготовки священнослужителей князь распорядился посылать детей знати на обучение, а священникам — рассказывать люду о Евангелии и учить его грамоте. Церковные службы в созданных храмах велись на старославянском языке по книгах, переведённых с греческого в 9 в. равноапостольными Кириллом и Мефодием. Таким образом, храмы стали своеобразными школами для неграмотных обитателей огромной страны. На окраины государства – на Волгу и Двину, к печенегам и половцам – князь отправлял своих проповедников. Через несколько лет в конце 10 в. Русь имела уже своих епископов и других служителей, русские люди приобщились к передовой культуре христианских государств.

Православная Церковь на Руси получила от Владимира полномочия вершения суда по делам брака и семейных отношений, нравственности, ведовства, преступлений священнослужителей.

Крестившийся святой равноапостольный князь строго придерживался в жизни заповедей Христа, был милостив к подчинённым. На великие праздники устраивал трапезы для людей всех сословий, щедро раздавал милостыню беднякам, больным, смягчил наказания преступников.

Для укрепления политической власти Владимир стал печатать в Киеве золотую и серебряную монеты, на которых изображали его восседающим на троне.

Войны князь прекратил и построил на окраинах страны крепости, соединённые оборонными линиями. Стараясь собрать власть в руках одной семьи по византийскому образцу, Владимир роздал уделы своим 12 сыновьям, но не все из них покорялись отцовской воле. В летописях упоминается заговор Святополка. Владимир раскрыл его, епископа Рейнберна, подстрекавшего князя против отца, казнил, а самого Святополка и его жену, польскую княжну, посадил под надзор. В 1014 г. против отца пошёл и Ярослав, новгородский князь, отказавшийся платить Киеву дань и десятину. Владимир собрался в поход на Новгород, но 15 июля 1015 г. внезапно умирает в селе Берестово под Киевом. Похоронили князя в Десятинной церкви.

Мощи его положили в саркофаге посреди храма. Войско Батыя в 13 в. Десятинную церковь разрушило, и мощи остались под её обломками. Нашёл их киевский митрополит Петр Могила в начале 17 в. Часть мощей была положена в Успенский собор Киево-Печерской лавры, а другая часть – в Свято-Успенский собор в Московском Кремле. Во время Великой Отечественной войны мощи из лавры, пребывавшие временно в Ленинграде, пропали. Московскую реликвию в 1989 г. передали Ростовскому и Новочеркасскому митрополиту, будущему митрополиту Киевскому Владимиру (Сабодану), и он поместил её в ростовский кафедральный собор Рождества Пресвятой Богородицы. В 2005 г. частичку их них вернули в Киево-Печерскую лавру. Часть мощей есть в Московском кафедральном соборе Христа Спасителя. Некоторые историки высказывают сомнения в принадлежности найденных в 17 в. мощей святому равноапостольному князю Владимиру.

Празднование Владимиру Крестителю установил его потомок Александр Невский после Невской битвы в 1240 г., когда победа была одержана заступничеством Владимира. Но в народе почитание князя началось уже в первое столетие после его кончины, а в церквях святого Владимира поминали вместе с мучениками Борисом и Глебом. Память святого равноапостольного князя Владимира отмечается 28 июля н.ст., в день его смерти.

Известные храмы во имя святого равноапостольного князя Владимира находятся в Москве в Старых Садах, в Лиховом переулке, а также в Киеве, Херсонесе под Севастополем, Севастополе, Санкт-Петербурге, Иркутске, Астрахани.

Святой равноапостольный князь Владимир покровительствует славянам, политикам, строителям храмов. К нему обращаются в периоды внутренних конфликтов в стране или внешних угрозах. В молитвах просят исцелить болезни глаз. Святого с 2002 г. считают покровителем внутренних войск МВД России.

Всего храмов, посвященных равноапостольному великому князю Владимиру более 200 (с учетом приделов, посвященных ему).

Москва, Россия

Кафедральный Собор Патриарха Московского и Всея Руси Храм Христа Спасителя

Адрес: Россия, г. Москва, ул. Волхонка 15

http://www.xxc.ru

Святые мощи равноапостольного великого князя Владимира доступны для поклонения и паломничества верующих.

 

Москва, Россия

Храм Иверской иконы Божией Матери на Всполье

Адрес:  Россия, г. Москва, ул. Б. Ордынка, 39, стр. 8

http://vratarnica.ru

Частица гроба святого равноапостольного князя Владимира доступна для поклонения и хранится в мощевике в Храме Иверской иконы Божией Матери на всполье на Соколе в городе Москва.

 

Санкт-Петербург, Россия

Свято-Троицкая Александро-Невская Лавра

Адрес: Россия, г. Санкт-Петербург, наб. реки Монастырки, 1

http://lavra.spb.ru

На крышке раки с мощами святого Александра Невского находится семьдесят девять мощей святых, в том числе частица мощей равноапостольного великого князя Владимира.

 

Владимир, Россия

Успенский Кафедральный Собор

Адрес: Россия, Владимирская обл., г. Владимир, ул. Соборная пл., д. 1

http://www.eparh33.ru/Spravki_po_hramam/Uspenskiy_kafedralniy_sobor/

Святые мощи святого равноапостольного князя Владимира доступны для поклонения в Успенском кафедральном Соборе города Владимира.

 

Ростов-на-Дону, Россия

Кафедральный собор Рождества Пресвятой Богородицы

Адрес: Россия, г. Ростов-на-Дону, ул. Станиславского, д. 58

http://sobor.rostoveparhia.ru

Святые мощи святого равноапостльного князя Владимира хранятся в Ковчеге со святыми мощами угодников Божиих

 

Киев, Украина

Свято-Успенская Киево-Печерская Лавра

Адрес: Украина, г. Киев, ул. Лаврская, 15

http://lavra.ua

Святые мощи святого равноапостльного князя Владимира покоятся и доступны для поклонения в Успенском соборе Свято-Успенской Киево-Печерской Лавры в городе Киев.

Святому Равноапостольному Великому Князю Владимиру молятся об укреплении веры, о защите от искушений, о приведению к истинной вере заблудших близких, об исцелении телесных и душевных недугов, особенно глазных болезней. Святой Равноапостольный Великий Князь Владимир считается покровителем защитников нашей Родины. К Святому Равноапостольному Великому Князю Владимиру обращаются с просьбой о защите от врагов, о мире и благополучии страны нашей, о тихом и безмятежном житие.

Икону можно подарить:

– любому православному человеку - на любой праздник;

– болящим и их родственникам для молитв об исцелении телесных и душевных недугов;

– русским людям для молитв о судьбе Отчизны, о мире и безмятежном житии;

– мужчинам, носящим имя Владимира, для молитв своему небесному покровителю.